12 מאכלים עם כולסטרול טוב

אילו מאכלים עם כולסטרול טוב מומלץ לאכול ומהם המאכלים שבריאים לתזונה למי שיש לו שומני דם כמו כולסטרול בכמות גבוהה? 12 מזונות עם כולסטרול טוב

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
אילו מאכלים עם כולסטרול טוב HDL? צילום: Pixabay congerdesign

אילו מאכלים עם כולסטרול טוב מומלץ לאכול ומהם המאכלים שבריאים לתזונה למי שיש לו שומני דם כמו כולסטרול בכמות גבוהה? קיימים שני סוגים של כולסטרול. כולסטרול טוב HDL לעומת כולסטרול רע LDL. לכן חשוב לשלב בתזונה מזונות אשר יגרמו לעלייה ברמות הכולסטרול הטוב. לדוגמה מזונות כמו אבוקדו, יין אדום או סרדינים. מנגד חשוב לצרוך מזונות שלא מכילים כמות גדולה של כולסטרול רע כמו לדוגמה פיצה, בשר עתיר שומן או חטיפים עם שומן טרנס.

עוד בנושא כולסטרול ושומני דם:

כולסטרול רע הינו כולסטרול אשר כולל ליפופרוטאין המצוי בצפיפות נמוכה. ואילו כולסטרול טוב HDL הוא כולסטרול הכולל ליפופרוטאין המצוי בצפיפות גבוהה. הכולסטרול הטוב ה DL מסייע לסילוק ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה כולסטרול רע הפוגע בגופינו. לכן צריכה של מזונות המכילים כולסטרול טוב ומיעוט צריכה של מזונות הכוללים כולסטרול רע מסייעת למניעת הנזקים הנגרמים כתוצאה מכולסטרול רע בפרט וכולסטרול גבוה בכלל.

מאכלים עם כולסטרול טוב

אילו מאכלים עם כולסטרול טוב מומלצים? אילו מזונות כוללים כולסטרול טוב ? מהם המזונות שיסייעו להפחתת הסיכון למחלות קרדיו-וסקולריות ושבץ עקב הצטברות משקעים טרשתיים של שומני דם כמו כולסטרול וטריגליצרידים? מה הם המזונות הכוללים כולסטרול טוב?

  1. זרעי צ'יה.
  2. שוקולד מריר.
  3. סויה.
  4. זרעי פשתן.
  5. יין אדום.
  6. שמן זית.
  7. דגים כמו מקרל וסרדינים, ושמן דגים.
  8. פירות עתירי סיבים כמו שזיפים, תפוחים ואגסים.
  9. דגנים מלאים כמו שיבולת שועל ואורז פראי או אורז מלא חום.
  10. ירקות הכוללים חומצות חד לא רוויות כמו אבוקדו.
  11. אגוזים כמו פיסטוק, אגוז לוז, פקאן, בוטנים, שקדים ואגוזי מלך.
  12. קטניות כמו חומוס, עדשים ושעועית.

דילוג לתוכן