איך מקבלים סוכרת?

כיצד למנוע סוכרת? איך מקבלים סכרת? מהם הגורמים לסוכרת? מה הסיבות להתהוותה של מחלת הסוכרת מסוג 1 ומסוג 2?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

סכרת
איך מקבלים סכרת?גורמים לסוכרת - איך חולים בסוכרת? צילום: Pixabay zuzana gazdikova

איך למנוע סוכרת מסוג 2? איך מקבלים סכרת? אילו גורמים יכולים לסייע לנו להפחית את הסיכון להתפרצות סוכרת? מה הסיבות לסוכרת מסוג 2? מה גורם לסוכרתיות, טרום סכרת, סכרת סמויה וסוכר גבוה בדם? אילו דרכי טיפול סכורת קיימות? מהן ההשפעות המזיקות של סוכרת בכלל? למה סוכרת זה מסוכן ולא בריא? נתחיל בכלל בתשובה לשאלה מהי סוכרת בכלל ואילו סוגים של סוכרת ישנם?

סוכרת היא מצב בריאותי כרוני שבו הגוף אינו מסוגל לייצר או להשתמש כראוי באינסולין. אינסולין מהווה הורמון חשוב בגופנו. הוא מסייע לגוף בוויסות רמות הסוכר בדם. קיימים שני סוגים עיקריים של מחלת סוכרת – סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2. שני סוגי הסוכרת חמורים ויכולים לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים. הסיבוכים של סוכרת כוללים מחלות לב, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות ונזק לעיניים.

גורמים לסוכרת – איך חולים בסוכרת?

כיצד למנוע סוכרת? איך מקבלים סכרת? מהם הגורמים לסוכרת? מה הסיבות להתהוותה של מחלת הסוכרת מסוג 1 ומסוג 2? כיצד ניתן למנוע או לפחות להוריד את הסיכון לחלות בסוכרת באמצעות שינוי אורח חיים? אמנם, הגורם המדויק לסוכרת לסוגיה אינו ידוע. אך ישנם כמה גורמי סיכון שיכולים להגביר את הסיכוי של אדם לפתח את מחלת הסוכרת ובמיוחד סוכרת מסוג 2 במבוגרים. אז איך מקבלים סוכרת?  גורמי סיכון אלה עלולים להוביל לעלייה משמעותית בסיכון לסוכר גבוה, סכרת סמויה וטרום סוכרתיות ולהשפיע לרעה על איזון הסוכר:

      1. הרגלי תזונה לא בריאה הכוללת צריכת מזון תכופה, אכילת מזון מעובד, עתיר שומנים במיוחד מזון מהחי, פחמימות ריקות, מאכלים בעלי ערך גליקמי גבוה, שומן טראנס ועוד.
      2. עודף משקל – השמנת יתר.
      3. שימוש בתרופות מסוימות המובילות לסוכר גבוה.
      4. מחלות ובעיות רפואיות לא מטופלות המובילות לעודף סוכר בדם.
      5. גנטיקה – תורשה.
      6. מיעוט פעילות גופנית ואורח חיים יושבני.
      7. לחץ נפשי, סטרס, מתח ומצוקה רגשית.

מודעות ושמירה על הרגלים כנגד גורמי סיכון אלה תפחית את הסיכון לסוכרת. כך למשל פעילות גופנית, איזון לחץ נפשי, אבחון וטיפול במחלות כמו דלת הלבלב, הפחתת עודף משקל, שינוי תרופות המעלות סוכר ושינוי הרגלי תזונה. לסוכרת יכולות להיות השלכות בריאותיות חמורות וארוכות טווח אם היא לא מנוהלת כראוי. אנשים עם סוכרת סובלים מסיכון מוגבר לפתח מחלות לב, שבץ מוחי, מחלת כליות ונזק לעיניים. סוכרת עלולה להוביל גם לנזק עצבי, שעלול לגרום לכאב וחוסר תחושה בכפות הידיים והרגליים, כמו גם לסיכון מוגבר לכיבים בכף הרגל.

טיפול בסוכרת

כאמור, במקרה של סוכר גבוה על מי שסובל מכך לפנות לרופא מומחה על מנת לאבחן, לטפל ולנטר את הסוכר. לעיתים קרובות הרופא המומחה ימליץ על שינוי אורח חיים ולעיתים טיפול תרופתי. הרופא עשוי להתוות תרופות, כגון אינסולין ותרופות דרך הפה, כדי  לעזור לשמור על רמות הסוכר בדם בטווח בריא.

הטיפול העיקרי בסוכרת ומניעת סוכרת מסוג 2, הוא לשמור על רמות הסוכר בדם בטווח היעד. נוכל להשיג זאת באמצעות שינויים באורח חיים בריא. למשל נקפיד על אכילת תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה והפחתת מתח. כמו כן, נאבחן ונטפל במחלות שעלולות להוביל לסוכר גבוה. ולצד זה, נאתר ונשנה תרופות שעלולות להגביר את הסוכר בדם. בנוסף לאורח החיים והטיפולים הרפואיים הללו, אנשים עם סוכרת צריכים לנטר את מצב הסוכר בקביעות. זה יכלול בדיקות סוכר בדם, מדידות לחץ דם ובדיקות קבועות עם הרופא.

לסיכום, סוכרת מהווה מצב רפואי חמור שיכול להיות בעל השלכות בריאותיות חמורות אם לא מנוהל כראוי. אנשים עם סוכרת צריכים לשמור על אורח חיים בריא, ליטול תרופות כפי שנקבעו ולקבל טיפול רפואי קבוע על מנת לשמור על רמת הסוכר בדם מאוזנת ותקינה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן