מים ובריאות: למה חשוב לשתות מים?

למה חשוב לשתות מים? מה היתרונות של מים לבריאות? למה חשוב לשתות מים בבוקר? איך משפיעה שתיית מים מרובה על הבריאות? למה חשוב לשתות מים בדיאטה?

ד"ר לביא סיגמן

עודכן בתאריך

מדעבריאות המשפחה
שתיית מים - יתרונות; למה בריא לשתות מים? צילום: Pixabay

למה חשוב לשתות מים? מה היתרונות של מים לבריאות? למה חשוב לשתות מים בבוקר? איך משפיעה שתיית מים מרובה על הבריאות? למה חשוב לשתות מים בדיאטה? למה חשוב לשתות מים בבוקר? איך מים ובריאות קשורים? מה התועלת של צריכת מים? מים מהווים מרכיב חיוני וחשוב לבריאות. היתרונות של מים מרובים והם משפיעים באופן דרמטי על גופנו במגוון היבטים. לפניכם פירוט של תשובות לשאלות כמו למה בריא לשתות מים ומה חשיבותם הבריאותית, כמה מים לשתות ביום ועוד.

למה כדאי לשתות מים לפני השינה? שתייה של מים לפני השינה מסייעת למניעת התייבשות הגוף במהלך השינה ושימור ההומואסטזיס. עם זאת נזכור כי שתייה מרובה של מים עשויה להוביל לתדירות גבוה של ביקור בשירותים. ובילדים עלולה להוביל להשתנה בעת השינה במיטה.

האם לשתות מים בבוקר מועיל? למה חשוב לשתות מים בבוקר? האם שתיית מים בבוקר מועילה לגוף? ממצאים שונים מצביעים על תועלות שתיית המים בכלל. יש הסוברים כי שתיית מים, לרבות מים פושרים בבוקר יכולה לסייע לניקוי הגוף, הנעת תהליכי חילוף החומרים והתנקות הגוף מהפסולת של המזון שצרכנו ביום שלפני.

כמה מים לשתות ביום?

כמה מים לשתות ביום? קיימת אחידות דעים בקרב מדענים, רופאים ומומחים כי מים מועילים לבריאות וכי יש להרבות בשתיית מים בבוקר, במהלך היום ובערב. עם זאת מדענים שונים חלוקים בשאלה כמה מים מומלצים לבוגרים גברים ונשים לשתות ביום. אז כמה מים כדאי לשתות ביום?

    • בהתאם למשקל הגוף, מגדר הפעילות הגופנית ומאפיינים נוספים טווח המים המומלץ לשתות ביום, על פי מחקרים שונים הוא בין 2.7 ליטר ל4.5 ליטרים ביום.
    • בלי להתחשב בפעילות גופנית מאומצת, הזעה ואקלים, משקל ועוד, רבים מהמומחים סבורים כי לנשים ההמלצה היא לשתות בטווח הנמוך יותר של כ2.7 ליטרים ביום ולגברים בטווח הגבוה יותר של כ-3.5 ליטרים.
    • ראוי לשים לב שגם שתייה של מים רבים מידי ביום אינה בריאה. בדומה לשתייה של מים בכמות נמוכה שהיא מזיקה ומובילה לנזקי התייבשות והשפעות שליליות על הבריאות, גם עודף מים יכולה להוביל לנזקים והרעלת מים מסוכנת.

שתיית מים – יתרונות; למה בריא לשתות מים?

למה זה חשוב לשתות מים? מדוע מים מועילים לבריאות? למה חשוב לשתות מים בבוקר? ומה לגבי שתיית מים לפני השינה? מה היתרונות הרפואיים של מים עבור גופנו? למה זה בריא לשתות מים?

  1. עידוד תחושת מלאות בבטן המפחיתה צריכת מזון מיותרת והרזיה.
  2. בריאות מערכת העיכול.
  3. הפחתת לחץ דם.
  4. דילול חומרי פסולת בדם.
  5. שמירה על וויסות טמפרטורה מאוזנת של גופנו.
  6. שמירה על בריאות העור וטיפוח עור הפנים והגוף
  7. תפקוד כליות טוב יותר.
  8. שמירה על תפקוד המוח, תפקויד שכלי, ריכוז, עירנות ומניעת עייפות.
  9. שמירה על בריאות העור.
  10. שיפור ביצועים גופניים של השרירים.
  11. שמירה על תפקוד הלב.

דילוג לתוכן