עלי העץ שעוזרים נגד עודף משקל, סכרת, מחלות לב, הרפס ויתר לחץ דם

מהי החליטה שמסייעת נגד סוכר גבוה וסוכרת ומחלות לב ? מה התה שמסייע נגד הרפס ומחזק את המערכת החיסונית ועוזר נגד יתר לחץ דם?

תזונהרפואה משלימה
חליטת עלי זית נגד סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב והרפס. צילום: Pixabay

מהי החליטה שמסייעת נגד סוכר גבוה וסוכרת? איזה מיצוי עלים עוזר נגד מחלות לב ? מה התה שמסייע נגד הרפס ומחזק את המערכת החיסונית? מיהי החליטה מעלי העץ המאוד נפוץ בישראל המסייעת נגד יתר לחץ דם? מדובר בחליטה או תה או מיצוי מעלי עץ הזית. בעוד שאכילת זיתים וצריכת שמן זית היא בעלת תועלת בריאותית, גם מיצוי מעלי עץ זית יכול להועיל על פי הרפואה העממית ועל פי מחקרים מדעיים במגוון היבטים.

חליטת עלי זית, או מיצוי או  תמצית עלי זית, שימשה במשך מאות שנים ברפואה העממית למגוון בעיות בשל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלה. היא מכילה מגוון של תרכובות ביו-אקטיביות. אז במה עלי עץ זית מועילים? מה כוחו של מיצוי עלי זית? לפניכם פרטנו כמה מהיתרונות הפוטנציאליים של תמצית עלי עץ זית.

חליטת עלי זית נגד סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב והרפס

מה התועלת של עלי עץ זית? כיצד הם משפיעים על הבריאות? להלן תארנו את יתרונות חליטת עלי עץ הזית:

1. הפחתת סוכר וטיפול בסוכרת: מחקרים מסוימים מצביעים על כך שלתמצית עלי זית עשויה להיות השפעה חיובית על רמות הסוכר בדם ורגישות לאינסולין. זה הופך אותה לבעלת פוטנציאל השפעה חיובי עבור אנשים עם סוכרת או בסיכון לסוכרת.

2. בריאות לב וכלי דם: מחקרים מראים כי תמצית עלי זית עשויה לסייע בתמיכה בבריאות הלב. זאת על ידי הפחתת לחץ הדם ורמות הכולסטרול. התכונות האנטי דלקתיות והנוגדות חמצון של התמצית עשויות לסייע בהגנה על כלי הדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב.

3. תמיכה במערכת החיסון והפחתת סיכון לסרטן: תמצית עלי זית הוכיחה תכונות המחזקות את מערכת החיסון. תמצית זו עשויה לעזור לשפר את פעילות ההגנה הטבעית של הגוף ולתמוך במערכת החיסון במאבק בזיהומים. לפוליפנולים בתמצית עלי זית יש תכונות אנטי דלקתיות, שעשויות להיות מועילות בניהול מצבים הקשורים לדלקת וקידום הבריאות הכללית.השפעת החומרים בעלי הזית משפיעים עקב כך גם העל הפחתת הסיכון למחלת הסרטן.

4. פעילות אנטי-מיקרוביאלית: תמצית עלי זית הראתה פעילות אנטי-מיקרוביאלית נגד חיידקים, וירוסים ופטריות שונים. היא עשויה לעזור להילחם בזיהומים ולתמוך ביכולתו של הגוף להילחם במיקרואורגניזמים מזיקים.כמו למשל השפעת תמצית עלי זית על הרפס.

מה עוזר להרזיה, בעיות לב כולסטרול ובריאות עיניים וסוכרת?

5.תכונות נוגדות חמצון: תמצית עלי זית עשירה בפוליפנולים, כגון אולאירופין והידרוקסיטירוסול. חומרים אלה הם בעלי תכונות נוגדות חמצון חזקות. תרכובות אלו יכולות לסייע בנטרול רדיקלים חופשיים בגוף, תוך הפחתת מתח חמצוני ונזק תאי.

6. בריאות העור: בשל תכונותיו נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות, תמצית עלי זית משמשת גם במוצרי טיפוח. זה עשוי לסייע בהגנה על העור מפני נזקי חמצון ולקדם עור בריא יותר.

7. הרזייה והפחתת משקל: ממצאים מחקריים מצביעים על כך שתמצית עלי זית עשויה לסייע בהרזיה והפחתת עודף משקל על ידי הפחתת התיאבון ושיפור חילוף החומרים.

8. סיוע כנגד נזקים הקשורים למחלת אלצהיימר: תמצית עלי זית הוכחו כמועילים בהגנה מפני פגיעה בנויורונים הקשורים לדופמין הנוגעים להתפתחות של מחלת האלצהיימר.

חשוב לציין שבעוד שיש מחקר מבטיח על היתרונות הפוטנציאליים של תמצית עלי זית, יש צורך במחקרים נוספים כדי להבין את השפעותיה במלואן ולקבוע מינונים מומלצים למצבים בריאותיים ספציפיים. כמו בכל תוסף, חיוני להתייעץ עם רופא לפני השימוש בתמצית עלי זית, במיוחד אם אתם סובלים ממצב בריאותי או מחלה או בהריון או נוטלים תרופות.

שימוש נכון בעלי זית

בעוד לתמצית עלי עץ זית קיימים יתרונות בריאותיים פוטנציאליים, ישנם גם כמה סיכונים וחסרונות הקשורים לשימוש בו. חשוב להיות מודעים לחסרונות הפוטנציאליים, הסיכונים וההשפעות של עלי זית בתצורות שונות:

1. תגובות אלרגיות: אנשים מסוימים עשויים להיות אלרגיים לתרכובות הקיימות בתמצית עלי זית. תגובות אלרגיות יכולות להשתנות בחומרתה. הן עשויות לכלול תסמינים כגון גירוד, פריחה, כוורות, נפיחות או קשיי נשימה. אם אתם חווים תגובות אלרגיות כלשהן לאחר נטילת התמצית, הפסיקו את השימוש ופנה מיד לטיפול רפואי.

2. אינטראקציות תרופתיות: תמצית עלי זית עשויה לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות. למשל עם נוגדי קרישה (מדללי דם), תרופות ללחץ דם ותרופות לסוכרת. חשוב להתייעץ עם רופא לפני השימוש בתמצית עלי זית. וזאת במיוחד למי שסובל ממצב רפואי, מחלה, הריון או מגבלות. וגם לאנשים אשר נוטלים תרופות מרשם כלשהן. זאת לשם מניעה של השפעות ואינטראקציות אפשריות.

3. הפרעות במערכת העיכול: במקרים מסוימים, תמצית עלי זית עלולה לגרום לבעיות קלות במערכת העיכול. למשל לגרום קלקול קיבה, בחילה או שלשול. אם אתם חווים חוסר נוחות כלשהי במערכת העיכול, הפחיתו מינון או הפסיקו את השימוש .

איך מפחיתים דיכאון, בעיות לב, סוכר ומשפרים חשק ביחסים ומסייעים לזיכרון?

4. הורדת לחץ דם: בעוד שתמצית עלי זית עשויה לסייע בהורדת לחץ הדם, הדבר עלול להיות חיסרון עבור אנשים עם לחץ דם נמוך או למי שנוטלים תרופות לשליטה ביתר לחץ דם. אם יש לכם לחץ דם נמוך, הוועצו ברופא לפני שימוש בתמצית עלי זית.

5. הריון והנקה: הבטיחות של תמצית עלי זית במהלך ההריון וההנקה לא נחקרה לעומק. מומלץ להימנע משימוש בתמצית בתקופות אלו כדי להבטיח את שלומם של האם והתינוק.

6. חוסר רגולציה: תוספי צמחים, כולל תמצית עלי זית, אינם מוסדרים בצורה קפדנית כמו תרופות מרשם. משמעות הדבר היא שעשויות להיות שונות באיכות המוצר, העוצמה והטוהר בין מותגים שונים. לכן הקפידו לרכוש תמיד ממקורות מוכרים כדי להבטיח מוצר באיכות גבוהה.

7. מחקר לא מספק: אמנם יש מחקרים מגוונים לגבי היתרונות הפוטנציאליים של תמצית עלי זית. עם זאת חלק ניכר מהראיות המדעיות מגיע ממחקרים ראשוניים ומחקר בבעלי חיים. יש צורך בניסויים קליניים נוספים בבני אדם כדי לקבוע את היעילות והבטיחות של התמצית עבור מצבים בריאותיים ספציפיים.

כמו בכל תוסף צמחי מרפא, נמליץ להוועץ ברופא לפני תחילת השימוש כולל לגבי ייעוץ לפני שימוש בתמצית עלי זית. זאת במיוחד אם אתם לוקחים תרופות, סובלים ממצב רפואי או מחלה, בהריון או אם מניקה. רופא יוכל להעניק הדרכה אישית ולעזור לקבוע אם התמצית בטוחה ומתאימה לך לנוכח מאפייניך ומצבך.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן