צמחי מרפא שימושיים להפחתת כולסטרול וסוכר גבוה

אילו צמחי מרפא מסייעים להפחתת כולסטרול רע? מהם התבלינים ובצמחים שנלחמים בסוכר גבוה? איזה צמח מרפא מסייע גם נגד כולסטרול גבוה וגם לבעיות עיכול?

שי לביא

עודכן בתאריך

רפואה משלימהקרדיולוגיה
צמחי מרפא פופולריים שמורידים סוכר גבוה וכולסטרול ועוזרים לעיכול. צילום: Andrea Pixabay

אילו צמחי מרפא מסייעים להפחתת כולסטרול רע? מהם התבלינים ובצמחים שנלחמים בסוכר גבוה? איזה צמח מרפא מסייע גם נגד כולסטרול גבוה וגם לבעיות עיכול? לפניכם פרטנו צמחי מרפא שונים המסייעים בהפחתת כולסטרול, הורדת סוכר גבוה בדם וטיפול בבעיות עיכול ועוד.

 

צמחי מרפא שימשו זה מכבר בשל סגולותיהם הרפואיות לתמיכה במצבים בריאותיים שונים, כולל כולסטרול גבוה, עודף סוכר בדם ובעיות עיכול. לפניכם רשימה של צמחי מרפא שימושיים ופופולריים שתוכלו להעזר בהם לאחר אבחון הבעיה שלכם וייעוץ והתאמת צמחי מרפא לטיפול.

 

צמחי מרפא פופולריים שמורידים סוכר גבוה וכולסטרול ועוזרים לעיכול

אז אילו צמחי מרפא עשויים לסייע בבעיות עיכול וכולסטרול? מהם צמחי המרפא שעוזרים להורדת הכולסטרול הרע? אילו צמחי מרפא יכולים להפחית סוכר גבוה? להלן פרטנו מספר עשבי מרפא הידועים בתועלתם בבעיות אלה:

1. קינמון: קינמון הוא תבלין פופולרי בעל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות חזקות. במחקרים נמצא שהוא מסייע בהורדת רמות הסוכר בדם על ידי הגברת הרגישות לאינסולין ושיפור חילוף החומרים של הגלוקוז. בנוסף, קינמון עשוי לסייע בהפחתת רמות כולסטרול LDL, המכונה גם כולסטרול "רע".

2. צמח ליקוריץשוש: שורש הליקוריץ שימש ברפואה המסורתית בשל תכונותיו האנטי דלקתיות ונוגדת הכיבים. ממצאים מדעיים מצביעים על ליקוריץ כמסייע בוויסות רמות הסוכר בדם. בעת שימוש בצמחי מרפא בכלל ובפרט בליקוריץ יש להשתמש בזהירות, שכן צריכה מופרזת עלולה להזיק. כך ליקוריץ במינון גבוה עלול להוביל ליתר לחץ דם.

3. חילבה: זרעי חילבה עשירים בסיבים מסיסים ושימשו באופן מסורתי לניהול רמות הסוכר בדם. הם עשויים להאט את עיכול וספיגת הפחמימות, מה שמוביל לשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם. חילבה עשויה גם לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול הכללי והטריגליצרידים.

4. כורכום: הכורכום מכיל תרכובת בשם כורכומין. כורכומין הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון חזקות. הוא עשוי לסייע במניעת בעיות ומחלות בדרכי העיכול. כורכומין עשוי לעזור לשפר את הרגישות לאינסולין ולהפחית את רמות הסוכר בדם. כורכום גם מראה פוטנציאל כחומר מסייע להפחתת  רמות הכולסטרול על ידי הפחתת כולסטרול LDL והעלאת כולסטרול HDL.

אולי יעניין אותך גם:

5. עוזרר: גרגרי עוזרר שימשו במשך מאות שנים כדי לתמוך בבריאות הלב וכלי הדם. בנוסף עוזרר עשוי לסייע בהפחתת רמות הסוכר. עוזרר עשוי לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ושיפור זרימת הדם ולתמוך בתפקוד הלב הכללי.

6. פיסיליום: פיסיליום מופק מקליפות זרעי לחך. הוא מהווה גורם חשוב המסייע לבריאות מערכת העיכול, לריכוך היציאות והקלה על עצירות וספיגת עודפי מים. לכן חשוב לקחת אותו תוך שתיית מים משמעותי. פיסיליום מסייע גם בהפחתת כולסטרול בדם מכיוון שהוא סופג את הכולסטרול הרע LDL. הפיסיליום מסייע לעיתים גם בוויסות רמות הסוכר בדם על ידי האטת ספיגת הגלוקוז בזרם הדם.

בעוד צמחי מרפא אלה הראו יתרונות פוטנציאליים על פי ממצאים מדעיים חשוב להוועץ ברופא על מנת לבחון את שילוב צמחי מרפא אלה בשגרה. זאת במיוחד שנדרש לדעת כיצד ובאיזה מינון אפשר לקחת אותם, באילו תרופות או תוספים אחרים הם עשויים להתנדש, וכיצד הם עלולים להשפיע על מצב בריאותי שלנו או התנגשות בתרופות וחומרים שאנו צורכים.

רופא מומחה ודיאטנית יוכלו לספק ייעוץ מותאם אישית ולעזור לקבוע את התאמת צמחי המרפא והמינון המתאים לצרכים שלך. בנוסף, זכרו שצמחי מרפא לא מחליפים את התרופות שנקבעו, אלא יכולים לשמש כתמיכה משלימה.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן