תולעים בטוסיק – האם זה מדבק?

תולעים בטוסיק - האם זה מדבק? איך יודעים אם יש תולעים בטוסיק ? מתי וורמוקס מתחיל להשפיע כנגד תולעי המעיים?

מערכת האתר

עודכן בתאריך

בריאות הילדבריאות המשפחה
האם תולעים במעיים מדבקות? כיצד מתבצעת ההדבקה בתולעים בטוסיק? אילוסטרציה : Pixabay rafael1979

תולעים בטוסיק – האם זה מדבק? הורים רבים תוהים לגבי תופעת תולעים במעיים אצל מבוגרים ובמיוחד אצל ילדים מה תהליכי ההדבקה והאם בכלל תולעים בטוסיק זה מדבק.  מה תסמיני תולעים במעיים – איך יודעים אם יש תולעים בטוסיק ? ומתי וורמוקס מתחיל להשפיע כנגד תולעי המעיים?

תולעים בטוסיק – האם זה מדבק?

האם תולעים במעיים מדבקות? כיצד מתבצעת ההדבקה בתולעים בטוסיק? ראשית התשובה לשאלה האם תולעים בטוסיק זה מדבק היא חיובית. תולעים במעיים מאד מדבקות. כיצד נדבקים בתולעי מעיים? ילד או אדם בוגר יכולים להידבק בתולעים מעיים בשל ביצי התולעים. ההדבקה נעשית באמצעות מגע ישיר עם ביצי תולעים זעירות שמועברות במגע ומועברות בשל חוסר היגיינה לפה ומשם למערכת העיכול.

הילד הסובל מתולעי מעיים בגן או בבית מגרד את פי הטבעת ובכך מעביר ביצים אל מתחת לציפורניו או אל הרצפה ומשטחי אחרים. ואז ילדים אחרים שבאים במגע עם הביצים הבלתי נראות הללו ונוגעים בפה מעבירים את התולעים לתוך מערכת העיכול וכך נדבקים.

אולי יעניין אותך גם:

 

איך נדבקים בתולעים בטוסיק? איך נדבקים בתולעי מעיים? ההדבקה בתולעים נעשית על ידי מגע בהרבה משטחים שעליהם יש ביצים של תולעי מעי ולאחר המגע עם הביצים הכנסתן מהיד או המשטח אל הפה. למשל תינוק שנוגע במשטח שבו יש ביצים של תולעים או לדוגמה מרים אוכל שנפל על אותו משטח. אי שטיפת ידיים אחרי מגע באזור הרקטום של התינוק למשל על ידי גננות מעלה את הסיכון להידבקות. הכנסת ידיים לפה וכסיסה של ציפורניים מהווים גם הם גור המגביר את הסיכון להדבק.

איך יודעים אם יש תולעים בטוסיק ?

כיצד מזהים תולעי מעיים? איך יודעים האם יש תולעים בטוסיק? להלן תסמינים שעשויים לרמז על המצאות תולעים בטוסיק שמקורן במעיים:

1.גרד בפי הטבעת.

2. איתור תולעים בתוך הצואה.

3. חוסר נוחות או דגדוג ברקטום.

4. איתור תולעים בעת בחינת אזור פי הטבעת.

5. כאבי בטן או חוסר נוחות בבטן.

6. הדבקה של הפות בתולעים וצריבה בעקבות זאת.

7. קשיים בשינה בשל מחזוריות נדידת התולעים בלילה.

 

מתי וורמוקס מתחיל להשפיע כנגד תולעי המעיים?

לאחר אבחון רפואי והוצאת מרשם לתרופת וורמוקס לטיפול בתולעים במעיים מתחילה השפעתו. תרופת הוורמוקס משפיעה באופן מהיר ובתוך יומיים עד ארבעה ימים ניתן לצפות שהגירוד בפי הטבעת יפסק, תחושת חוסר הנוחות תחלש עד העלמות ולא נבחין בתולעים בצואה. לא די בשימוש חד פעמי בוורמוקס ולעיתים קרובות ממליצים הרופאים המטפלים לחזור ולהשלים את הטיפול גם לאחר מספר ימים שוב כדי לחסל כל אפשרות לשארית ביצים או תולעים.

דילוג לתוכן