איך להוריד כולסטרול באופן טבעי?

איזו תזונה מסייעת להוריד כולסטרול באופן טבעי? אילו צמחי מרפא מסייעים להפחתת כולסטרול? איך להוריד כולסטרול באופן טבעי?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
איך להוריד כולסטרול באופן טבעי? צילום:Pixabay Daria-Yakovleva

איזו תזונה מסייעת להוריד כולסטרול באופן טבעי? אילו צמחי מרפא מסייעים להפחתת כולסטרול? איך להוריד כולסטרול באופן טבעי?  כולסטרול הוא חומר שומני המצוי בזרם הדם ובתאי גופנו. הכולסטרול ממלא תפקיד חשוב בתהליכים רבים בגוף. הוא מסייע ליצירת ויטמינים, דפנות תאים וייצור הורמונים. כולסטרול מסייע גם לספיגת חומרים מזינים. בעוד שחלק מהכולסטרול חיוני לבריאות טובה, יותר מדי כולסטרול מסכן את הבריאות. עודף כולסטרול עלול להוביל לשבץ מוחי ומחלות לב. מספר מזונות יכולים לסייע בהורדת כולסטרול ולשמור עליו ברמה תקינה. אילו מזונות עוזרים להפחתת כולסטרול ללא תרופות? מה סוגי המאכלים שניתן לשלב בתפריט כדי להוריד כולסטרול באופן טבעי?

חשוב לציין – לפני שאנו פונים להעזר בשיטות וללמוד איך להוריד כולסטרול באופן טבעי חשוב להוועץ ברופא מומחה, במידה והינך סובל מעודף כולסטרול. כולסטרול גבוהה עלול להווצר בשל גורמים גנטיים, בשל צריכת תרופות מסוימים, שתיית אלכוהול, עישון, מחלות לא מאובחנות ועוד. לכן חשוב לפנות לרופא ולעבור אבחון מקיף לסיבות מדוע הכולסטרול גבוה. רק לאחר מכן בתום האבחון, נוכל לקבל ייעוץ וטיפול. ייתכן שהטיפול המומלץ לא יכלול תרופות אלא רק שינוי באורח החיים כמו פעילות גופנית והורדה במשקל לצד שמירה על תפריט תזונתי בריא. או אז ניתן להעזר בשיטות טבעיות להורדת כולסטרול בתיאום עם הרופא המטפלץ לעיתים לא יהיה די בשיטות טבעיות להפחית כולסטרול ולכן אבחון וליווי רפואי הוא חשוב.

עוד בנושא הורדת כולסטרול באופן טבעי:

נוכל להוריד כולסטרול בדרך טבעית באמצעות צמחי מרפא שונים ומזונות מגוונים. כך נוכל לצרוך מאכלים מסוימים ולהמנע מאחרים כדי להוריד כולסטרול באופן טבעי. למשל להימנע ממזונות כמו אוכל מעובד, מזון עתיר פחמימות, מזון מהיר, אוכל מטוגן, אוכל עתיר שומן כמו בשר או גבינות שומניות, מאכלים ממותקים, אוכל עם שומן טראנס או שומן רווי ועוד. ולצד זה לצרוך מזונות שמפחיתים כולסטרול כשלעצמם כמו אבוקדו, שמן זית, שוקולד מריר, קטניות, שיבולת שועל, דגנים מלאים, דגים, אגוזים ושקדים, זרעים, ירקות ופירות.

אם נרצה לצרוך מזונות ותבלינים להפחתת כולסטרול נוכל לצרוך כורכום, קינמון, דבש, עוזרר, חילבה, ליקוריץ, פיסיליום שום ובצל, מיץ לימון ועוד. לצד זה נוכל להשתמש בתזונה מן הטבע על מנת להפחית את רמות הכולסטרול. ממצאים רבים מצביעים על הקשר בין מזון מסוים להפחתת כולסטרול רע ולהעלאת הכולסטרול הטוב.

איך להוריד כולסטרול באופן טבעי?

לפניכם רשימה של מאכלים שלגביהם מדענים הוכיחו כי הם מסייעים להפחתת הכולסטרול. נוכל לשלב אותם בתפריט התזונתי כדרך להוריד את רמות הכולסטרול באופן טבעי לצד טיפולים אחרים ושינוי אורחות החיים.

1. שיבולת שועל ושעורה
שיבולת שועל ושעורה הם שניים מהדגנים הטובים ביותר להורדת כולסטרול. הם מכילים סוג של סיבים מסיסים שהוכחו כמפחיתים את רמות של הכולסטרול LDL (" כולסטרול רע").

2. דגים

דגים כמו סלמון, מקרל וסרדינים מכילים חומצות שומן אומגה 3. אומגה 3 הוכחה כמפחיתה את רמות הכולסטרול LDL.

3. אגוזים וזרעים
אגוזים וזרעים הם מקור בריא לצריכת חומרים מזינים להורדת כולסטרול. זרעים ואגוזים כמו אגוזי מלך או שקדים, זרעי פשתן ואחרים מכילים שומנים בריאים, סיבים וסטרולים צמחיים. הללו הוכחו כמפחיתים את רמות הכולסטרול.

4. פירות וירקות
פירות וירקות מכילים חומרים מזינים וסיבים המועילים לבריאותנו. הללו תורמים גם להפחתת הכולסטרול בדרך טבעית וטעימה. כך, פירות הדר, תפוחים ופירות יער עשירים בפקטין. פקטין קשור לרמות נמוכות יותר של כולסטרול LDL. יתר על כן, גם ירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרובית מכילים תרכובות שהוכחו כמפחיתות את רמות הכולסטרול LDL הרע. לכן צריכה של מזונות אלה בתפריט מסייעים להורדה של עודף שומני הדם.

5. קטניות
קטניות כגון עדשים, שעועית שחורה וחומוס מהוות מקור מצוין לחלבון ולסיבים. חלבון וסיבים מסייעים להפחתת עודף כולסטרול. מדענים הוכיחו שתזונה עשירה בקטניות מסייעת להפחתת כולסטרול LDL בשיעור משמעותי.

6. שמן זית
שמן זית משמש מקור בריא לשומנים חד בלתי רוויים, נוגדי חימצון ועוד. שומנים אלה אשר בשמן הזית, נמצאו במחקרים מגוונים כמועילים לבריאות וכן הוכחו כמפחיתים את רמות הכולסטרול הרע.

7. שוקולד מריר
שוקולד מריר עשיר בפלבנואידים. ממצאים מחקריים הראו כי פלבנואידים סייעו בהפחתת רמות הכולסטרול LDL. ואולם חשוב לצרוך שוקולד מריר המכיל לפחות 70 אחוזי קקאו או יותר על מנת להנות מהתועלת המירבית להורדת הכולסטרול.

דילוג לתוכן