הורדת כולסטרול – 12 תרופות סבתא

אילו צמחי מרפא מורידים כולסטרול בדם? מהם התבלינים להורדת כולסטרול שיכולים לסייע? איך לשלב בתפריט להורדת כולסטרול תרופות סבתא?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהרפואה משלימה
הורדת כולסטרול - תרופות סבתא מועילות. צילום: Congerdesign Pixabay
אילו צמחי מרפא מורידים כולסטרול בדם? מהם התבלינים להורדת כולסטרול שיכולים לסייע? איך לשלב בתפריט להורדת כולסטרול תרופות סבתא? רבים מבקשים לשם הורדת כולסטרול תרופות סבתא כטיפול טבעי בשומני דם. תרופות טבעיות וצמחי מרפא, תבלינים להורדת כולסטרול ודרכים טבעיות להפחתת שומני דם משמשים אנשים רבים. לצד טיפול רפואי תרופתי, שינוי תזונתי ושינוי אורחות החיים, ניתן לשלב לשם הורדת כולסטרול תרופות סבתא. צמחי מרפא להורדת כולסטרול עשויים לשמש ככלי עזר להפחתת שומנים בדם.
עם זאת חשוב להוועץ ברופא מומחה לאבחון הסיבה לשומני דם כמו כולסטרול וטריגליצרידים. הסיבות לכולסטרול גבוה נעוצות בגורמים כמו מחלות לא מאובחנות כמו מחלות כליה, שימוש בתרופות וחומרים מסוימים, נטייה גנטית ועוד. לכן לפני שממהרים להשתמש בתרופות סבתא, צמחי מרפא, טיפולים טבעיים להפחתת כולסטרול ואחרים, חשוב לעבור אבחון, ייעוץ וטיפול מתאים על ידי גורם רפואי מתאים.

לאחר אבחון וטיפול מתאים נוכל להוועץ ברופא לבחון אפשרות שימוש בתרופות סבתא להורדת כולסטרול בלי תרופות או לצד תרופות. כך למשל נוכל לבחון אפשרות לשלב תבלינים להורדת כולסטרול או דרכים טבעיות להפחתתו כמו מיץ לימון להפחתת כולסטרול בדם או שימוש בשמן דגים אומגה 3 להורדת כולסטרול בדם. או לפעול להורדת כולסטרול בדרכים טבעיות כמו שימוש בצמחי מרפא שהוכחו מחקרית כמו קינמון או חילבה להורדת כולסטרול.

12 תרופות סבתא להורדת כולסטרול בדם

לצורך טיפול בכולסטרול גבוה – תרופות סבתא משמשות כאמצעי יעיל כאשר משמשים בצמחי מרפא ועזרים שהוכחו מחקרית. הורדת כולסטרול ללא תרופות או לצד תרופות בליווי רפואי יכולה להשתמש ברזי הטבע להפחתת שומני דם. למשל נוכל להשתמש בתרופות סבתא הקשורות לתזונה. למשל שינוי תזונתי ואכילת דגנים מלאים וירקות, אבוקדו, שום, בצל ושמן זית. או למשל נוכל להגביר את צריכת הסיבים המסיסים כמו אכילת יותר שיבולת שועל להפחתת הכולסטרול. כאמור השימוש בתרופות סבתא, אפילו כאלה מוכחות מחקרית כמסייעות כנגד כולסטרול, נדרשת לאחר התייעצות עם רופא. כמו כן, חשוב לבדוק את איכות וטוהר הצמחים לפני נטילתם. ולאחר האזהרות והסייגים, מהם צמחי המרפא שהוכחו כמועילים לטיפול בכולסטרול גבוה? אילו תבלינים מסייעים להורדת כולסטרול בדם? מהן תרופות סבתא לטיפול בכולסטרול שנחשבות מועילות? לפניכם מפורטות מספר דרכים טבעיות להפחתת רמות הכולסטרול:

ישנן מספר תרופות טבעיות שעשויות לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול שהוכחו מחקרית כתרופות סבתא מבוססות מדעית לטיפול בעודף כולסטרול:

1. תמצית עלי ארטישוק: תמצית עלי ארטישוק הוכחה כמסייעת בהורדת רמות הכולסטרול על ידי הפחתת כמות הכולסטרול הנספגת במעי.

2.  כורכום: הכורכום מכיל תרכובת הנקראת כורכומין, אשר הוכח כמסייע בהורדת רמות הכולסטרול.

3. חילבה: חילבה שימשה באופן מסורתי כדי לסייע בהורדת רמות הכולסטרול על ידי הפחתת ספיגת הכולסטרול במעי. ממצאי מחקרים מדעיים העלו כי אכן שימוש בחילבה מסייע להפחתת רמות הכולסטרול הרע LDL.

עוד בנושא הורדת כולסטרול:

4. מיץ לימון: ממצאים מחקריים שונים העלו כי שתיה של מיץ לימון סייע להפחתת עודף כולסטרול בדם.

5. קינמון: חוקרים הוכיחו כי /שימוש בקינמון כתוסף, במזון או במיצוי או תה בחליטה סייע להפחית את רמות הכולסטרול בגוף. זאת מלבד סגולות רבות אחרות של קינמון כמו הפחתת סוכר והורדת עודף לחץ דם.

6. תה ירוק: תה ירוק מכיל פוליפנולים שהינם נוגדי חימצון מועילים. מדענים הוכיחו במחקרים שונים כי תה ירוק מסייע למגוון בעיות בריאותיות וכמו כן מסייע בהורדת רמות הכולסטרול על ידי הפחתת כמות הכולסטרול LDL בדם.

7. שמן דגים: תוספי שמן דגים, דגים ושמן דגים מכילים חומצות שומן אומגה 3. אלה הוכחו כמפחיתים את רמות הכולסטרול.

8. ניאצין: ניאצין, הידוע גם בשם ויטמין B3, במינונים מסוימים מעלה את רמות הכולסטרול הטוב ומפחית את הרמות הגבוהות של כולסטרול רע LDL. בכך שימוש בניאצין עשוי לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ללא תרופות.

9. סיבים מסיסים: אכילת מזונות עשירים בסיבים מסיסים, כגון שיבולת שועל, שעורה, אגוזים, זרעים, פירות, ירקות ושעועית, יכולה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול.

10. סטרולים צמחיים או סטנולים: סטרולים וסטנולים צמחיים, שנמצאים במזונות מסוימים כמו אגוזים ואבוקדו, קטניות ועשב חיטה וכן מצויים בתוספי תזונה, הוכחו כמפחיתים את רמות הכולסטרול.

11. שמרי אורז אדום: תוספרי המופקים משמרי אורז אדום הראו השפעה מועילה להפחתת הכולסטרול בדם. עם זאת תוספים אלה מכילים לעיתים חומרים מזיקים נוספים ולכן נאסרים לשימוש או לא מועילים לעיתים בשל העדר בטיחות או יעילות.

12. פסיליום: פסיליום משמש כסוג של סיב תזונתי מסיס אשר סופח אליו חומצות מרה ומועיל בהורדת רמות הכולסטרול.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן