סוכר גבוה – תרופות טבעיות

אילו תרופות טבעיות מסייעות להורדת רמות הסוכר וזכו לאישוש מדעי? שום, רוזמרין, בצל או קינמון: אילו 8 תרופות טבעיות עשויות להועיל להפחתת הסוכר בדם?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהצמחי מרפא
סוכר גבוה - תרופות טבעיות שעשויות לסייע. צילום: Hans Pixabay

איזה תבלינים ותרופות טבעיות מסייעות להורדת רמות הסוכר? האם בצל יכול לסייע בהפחתת הסוכר בדם? אילו צמחי מרפא זוכים לתימוכין כמועילים להפחתת סוכר בדם מצד מדענים במחקרים מדעיים? מה השפעתו של כרוב כבוש על הסוכר בדם? אילו תרופות טבעיות עשויות להועיל להפחתת רמות הגלוקוז בדם? האם קינמון מסייע להפחתת הסוכר בדם? איזה תבלין מוריד סוכרים בדם? האם רוזמרין משפיע על סוכר בדם?

רמות גבוהות של גלוקוז, המכונה גם היפרגליקמיה, מהוות בעיה נפוצה עבור אנשים ברחבי העולם. עודף סוכר בדם קשור להתפתחות ולקיומה של סוכרת וטרום סוכרתיות. היפרגליקמיה מתרחשת כאשר לגוף יש יותר מדי סוכר בדם. תופעה זו מובילה  לבעיות בריאותיות חמורות אם לא מטפלים בה.

סוכר גבוה -היפרגליקימיה יכול להיגרם ממגוון גורמים. תופעת סוכר גבוה יכולה להווצר בשל תזונה לא בריאה הכוללת למשל אכילת יותר מדי פחמימות, סוכרים, מזונות עתירי שומן ובמיוחד שומן מהחי, העדר פעילות גופנית מספקת, נטילת תרופות מסוימות או מחלות שונות כמו זיהומים או סכרת. סוכר גבוה בדם עלול להגרם גם בשל גורמים אחרים כמו לחץ נפשי, מתח, מצוקה רגשית וסטרס. כך גם צריכת אלכוהול עלולה להוביל לעודף סוכר בדם. לחולי סוכרת, אי נטילת מספיק אינסולין או תרופות לסוכרת מהווה גורם לעודף סוכר בדם.

התסמינים השכיחים ביותר של סוכר גבוה הם צמא מוגבר, הטלת שתן תכופה ועייפות. אם התסמינים לא זוכים לטיפול, רמות גבוהות של גלוקוז עלולות להוביל לבעיות בריאותיות חמורות, להתפתחות סוכרת ולתופעות כגון קטואצידוזיס, נזק לכליות, נזק עצבי ואובדן ראייה.

תרופות טבעיות להורדת סוכר:

טיפול בסוכר גבוה בדם, כרוך בניהול רמות הסוכר בדם על ידי ביצוע שינויים באורח החיים וניהול משטר תרופות. שינויים באורח החיים כוללים אכילת תזונה בריאה דלת סוכר ופחמימות, פעילות גופנית סדירה ומעקב אחר רמות הסוכר בדם. חשוב גם להפחית את הלחץ הנפשי ולישון באופן סדיר, איכותי ומספיק שעות. לתופעת סוכר גבוה תרופות טבעיות יכולות לסייע לעיתים. ממצאים מדעיים שונים מצביעים על יעילות תרופות טבעיות מסוימות להורדת רמות גלוקוז בדם.

כמו כן חשוב להקפיד על צריכת תרופות נכונה. ניהול נטילת התרופות כולל שימוש מוקפד ונטילת תרופות כפי שנקבע. למשל צריכת אינסולין ותרופות לסוכרת דרך הפה, למי שסובל מסוכרת או עודף סוכר בדם ומעקב אחר רמות הסוכר בדם. אם אמצעים אלה אינם עוזרים, רופא עשוי לרשום תרופות נוספות לשליטה ברמות גלוקוז גבוהות.

בכל מקרה אם הינך סובל מרמות סוכר גבוהות, חשוב להוועץ ברופא מומחה לאבחון הסיבה למצב זה. לפני פניה לתרופות טבעיות או שיטות משלימות, חשוב לפנות ולקבל אבחון רפואי יסודי. הגורמים לסוכר גבוה הם מגוונים ואבחון מקיף ומעמיק יאפשר ייעוץ וטיפול אפקטיבי בסיבה לתופעה. לאחר הייעוץ והמעקב על ידי רופא מומחה נוכל להוועץ גם לגבי שינויים נוספים באורחות החיים, בתזונה, בפעילות גופנית והורדה במשקל וכן בשימוש בצמחי מרפא ותבלינים שלדעת הרופא לא יזיקו לטיפול הקיים אלא יועילו בהפחתת עודף הסוכר בדם.

סוכר גבוה – תרופות טבעיות להיפרגליקמיה

לתופעת סוכר גבוה תרופות טבעיות הידועות ברפואה העממית, עשויות לסייע. אז אילו תרופות סבתא יכולות לסייע להפחתת הסוכר בדם? לגבי אילו תרופות טבעיות קיימים ממצאים רפואיים לגבי יעילות כנגד סוכר גבוה? איך לטפל בסוכר גבוה – תרופות טבעיות שהוכחו כמועילות?

לפניכם פירטנו מספר צמחי מרפא ותרופות סבתא טבעיות לסוכר גבוה, שהוכחו מבחינה מדעית במחקרים כאפקטיביים בהפחתת הגלוקוז בדם:

  1. ג'ינסנג
  2. כורכום
  3. שום
  4. בצל
  5. קינמון
  6. כרוב כבוש
  7. חילבה
  8. רוזמרין
  9. שוקולד מריר ללא סוכר

לסיכום, רמות סוכר גבוה בדם היא מצב חמור שעלול להיות בעל השלכות בריאותיות חמורות אם אינו מטופל. חשוב לזהות את הסימנים והתסמינים, ולנקוט את הצעדים הדרושים כדי לטפל במצב, בסיוע רופא מומחה. ביצוע שינויים באורח החיים וניהול תרופות יכולים לעזור לשמור על רמות הסוכר בדם בטווח בריא. זאת לצד ייעוץ לגבי שילוב של תרופות טבעיות לסוכר גבוה.

 

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן