מהם המאכלים המכילים טריגליצרידים?

אילו מאכלים מכילים טריגליצרידים? רשימה מפורטת של מאכלים אשר מכילים טריגליצרידים ולכן אסור לאכול אותם למי שסובלים מטריגליצרידים גבוהים

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבדיאטה והרזיה
מהם המאכלים המכילים טריגליצרידים? צילום: Pixabay DanaTentis

אילו מאכלים מכילים טריגליצרידים? מהם סוגי המאכלים המכילים טריגליצרידים במינון גבוה שכדאי להמנע מהם? לפניכם פרטנו רשימה של מאכלים אשר מכילים טריגליצרידים ולכן אסור לאכול אותם למי שסובלים מטריגליצרידים גבוהים.

לצד מזונות שיש להימנע מהם על מנת להפחית טריגליצרידים גבוהים, יש לשים לב כי טריגליצרידים גבוהים נגרמים גם ממגוון סיבות אחרות. לכן חשוב להיוועץ ברופא מומחה לפני טיפול. מעבר לשמירה על תפריט תזונתי נכון והימנעות ממזונות מסוימים המכילים עודף של טריגליצרידים, יש להימנע מחומרים ותרופות שעלולים לגרום לעלייה בטריגליצרידים סטרואידים, גלולות למניעת הריון, אלכוהול בתרופות שונות כמו תרופות משתנות.

עוד בנושא טריגליצרידים:

כמו כן, מעבר והקפדה על תפריט תזונתי שלא מכיל טריגליצרידים בכמות גדולה, יש גם להקפיד על טיפול במחלות שמהוות גורם סיכון לטריגליצרידים גבוהים. כך מחלות כגון סוכרת או מחלות כליה עלולות לגרור טריגליצרידים גבוהים גם ללא תלות במזון שאוכלים.

כמה זמן לוקח להוריד טריגליצרידים גבוהים בדם

מהם המאכלים המכילים טריגליצרידים?

אילו מאכלים מכילים טריגליצרידים בכמות רבה? מהם המזונות שכדאי להמנע מהם כדי להפחית את רמת הטריגליצרידים או לפחות לא להעלות אותה? לפניכם מפורטת רשימת המאכלים שמכילים טריגליצרידים בכמות משמעותית ולכן לרוב נקבעים כאסורים לאכילה או שיש לצרוך מהם מעט למי שסובל מטריגליצרידים גבוהים בדם:

  1. משקאות ומזונות ממותקים או מעובדים כמו עוגות, חטיפי אנרגיה, סילאן תמרים, דבש, אגבה, סוכריות, ממתקים, חטיפים מלוחים כמו ביסלי, דגנים, ריבות, מייפל, מילקשייק וגלידה.
  2. מאכלים הכוללים שומן רווי או שומן טרנס – כמו למשל מזון מטוגן, חלמון ביצה, בוקס, ג'חנון, פיצה, מלאווח, וופלים מסוימים, מאכלים עם קוקוס, בשר שמן, נקניק, גבינות שמנות ומוצרי חלב עתירי שומן, חמאה, מרגרינה,.
  3. מאכלים עתירי סוכר בהם מופיע ברשימת המרכיבים סירופ תירס, גלוקוז, סוכרוז, פרוקטוז, מלטוז כרכיב ראשון ברשימה. כלומר רכיב זה הוא הכי משמעותי וכמותו המירבית באותו מוצר.
  4. מאכלים המכילים טריגליצרידים הכוללים פחמימות רבות במזונות כמו  פסטה, מאפים ולחם מקמח לבן, מעמילן תירס, ומאכלים מבוססי סולת, קמח תירס, לרבות אורז לבן.

דילוג לתוכן