מה אסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים?

מאילו מזונות כדאי להמנע כדי להפחית את רמת הטריגליצרידים בדם? לפניכם מפורטים סוגים של מאכלים שאסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים בדם.

מערכת האתר

עודכן בתאריך

מחלות לבמדע
מה אסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים? צילום:Pixabay Daria-Yakovleva

מה אסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים? אילו מזונות גורמים להשפעה על הערך של טריגליצרידים בדם? מאילו מזונות כדאי להמנע כדי להפחית את רמת הטריגליצרידים בדם? לפניכם מפורטים סוגים של מאכלים שאסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים בדם. טריגליצרידים הינם תוצאה של פירוק שומנים. טריגליצרידים ברמה נורמלית אינם מזיקים. כך גם כולסטרול. ואולם כשהם חורגים מהרמה התקינה הם מזיקים וגורמי סיכון למחלות לב ובעיות רפואיות שונות והגברת סיכון למוות.

בבגירים מעל גיל 18 רמה של 150 מיליגרם לדציליטר הינה תקינה. רמה של 150-200 מיליגרם לדציליטר נחשבת גבוהה גבולית. ואילו טריגליצרידים ברמה של 200-500 מ"ג/ד"ל נחשבת רמה גבוה מסוכנת. יש להוועץ במומחה רפואי לייעוץ מקיף כשישנה חריגה ברמות הטריגליצרידים  בדם. מלבד התשובה לשאלה מה אסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים חשוב לזכור כי ישנם גם חומרים וגורמים אחרים שעלולים לגרום לכך ויש לבדוק אותם גם. כך למשל יש להימנע ולטפל בגורמים אלה להפחתת טריגליצרידים גבוהים:

  1. שימוש בתרופות שונות כמו תרופות משתנות
  2. צריכת סטרואידים
  3. שימוש בגלולות למניעת הריון.
  4. עודף משקל – השמנת יתר .
  5. מיעוט פעילות גופנית.
  6. סוכרת לא מטופלת.
  7. צריכת אלכוהול.
  8. מחלות כליה.

אולי יעניין אותך בנושא טריגליצרידים ותזונה:

 

מה אסור לאכול כשיש טריגליצרידים גבוהים?

אילו מזונות גורמים להשפעה על הערך של טריגליצרידים בדם? מאילו מזונות כדאי להמנע כדי להפחית את רמת הטריגליצרידים בדם? לפניכם רשימה של סוגי מזונות שיש להמנע מהם כשיש טריגליצרידים גבוהים בדם:

  1. מאכלים עשירים בסוכר כמו ממתקים, חטיפי אנרגיה, סוכר, סילאן, אגבה, ריבה, סירופ תירס, עוגיות ממותקות ומיצי פירות.
  2. מזונות עתירי שומן מהחי כמו סטייק בשר בקר עשיר בשומן, נקניקים, נקניקיות, בשן טחון שמן, מוצרי חלב מעל 5% שומן כמו גבינות.
  3. משקאות אלכוהוליים.
  4. מזונות מעובדים כמו למשל דגני בוקר, עוגות, עוגיות, נקניקיות, חטיפים.
  5. מאכלים המכילים שומן טרנס וביניהם גלידות, בורקסים, בצק עלים, פיצות, ג'חנון, מלאווח, מוצרים עם מרגרינה, בחלק מהוופלים והחטיפים.
  6.  מזונות עתירי פחמימות כמו לחם מקמח לבן, פסטה, סולת, קמח תירס, אורז לבן.

דילוג לתוכן