הירק הפופולרי להרזייה המשמש אנטי אייג'ינג נגד קמטים, הזקנות עור, בעיות קוגניטיביות, סרטן, כולסטרול ובעיות בבטן

מיהו הירק הפופולרי והטעים שמסייע לתחושת השובע והרזייה ומועיל כחומר אנטי אייג'ינג כנגד קמטים ונזקים לעור, בעיות קוגניטיביות וכנגד כולסטרול, בעיות עצם ועיכול?

תזונהרפואה משלימה
הירק הפופולארי להורדת כולסטרול ולשמירה על דיאטה

כשמדובר בירקות מגוונים ומזינים, הכרובית תופסת את מרכז הבמה. הירק המצליב הזה, השייך למשפחת ה-Brassicaceae, הוא לא רק טעים אלא גם מציע מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. במאמר זה, נחקור מה הופך את הכרובית לכל כך יוצאת דופן, כולל המינרלים, הוויטמינים, הרכיבים הפעילים, הסיבים התזונתיים ותשעה יתרונות בריאותיים רפואיים המגובים בספרות מדעית.

נדגיש שאם הינכם סובלים ממצב רפואי, מחלה או תסמינים כמו מחלות עצם, השמנת יתר, כולסטרול, בעיות קוניטיביות או בעיות בעיכול, פנו קודם לאבחון וייעות רפואי. רבים מתפתים לפנות לטיפולים טבעיים, רפואה אלטרנטיבית ועוד לפני בירור הגורמים למצבם. ואולם אבחון מקדמי מהווה נדבך יסודי לטיפול נכון ויעיל במצב. טיפול בתסמינים יחטא לטיפול בגורם היסודי של המצב ולכן אינו מומלץ. וכעת לאחר שביצעתם אבחון יסודי וקיבלתם המלצות רפואיות, לאחר ייעוץ רפואע, מיהו הירק הפופולרי והטעים שמסייע לתחושת השובע והרזייה ומועיל כחומר אנטי אייג'ינג כנגד קמטים ונזקים לעור, בעיות קוגניטיביות וכנגד כולסטרול, בעיות עצם ועיכול?

זוהי הכרובית – ירק העל עתיר הסגולות הבריאותיות. כרובית cauliflower, הידועה גם בשם Brassica oleracea var, הוא ירק דל קלוריות עשיר בחומרים מזינים חיוניים. האם בריא לאכול כרובית? התשובה היא חיובית במיוחד! כרובית מהווה מקור מצוין למינרלים כמו מנגן, אשלגן, זרחן ומגנזיום. מינרלים אלו ממלאים תפקידים מכריעים בתפקודי גוף שונים, לרבות בריאות העצם, תפקוד העצבים והתכווצות השרירים. בנוסף למינרלים, הכרובית עמוסה בוויטמינים התומכים בבריאות הכללית. כרובית מהווה מקור משמעותי לוויטמין C. ויטמין סי מהווה נוגד חמצון שסייע למערכת החיסונית. הוא משפר ייצור קולגן ותומך בריפוי פצעים. ויטמין K, חומר תזונתי חשוב נוסף המצוי בכרובית, מסייע בקרישת הדם ובריאות העצם.

בריאות ותזונה:

בירק העל כרובית בריאות רבה גלומה בשל מגוון רכיביה. סולפורפאן Sulforaphane, אשר מצוי בכרובית היא תרכובת המכילה גופרית. היא נחקרה רבות בשל תכונותיה האנטי-סרטניות הפוטנציאליות. מחקרים מראים שסולפורפאן עשוי לעזור לעכב את הצמיחה של תאים סרטניים ולהפחית את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, כולל סרטן השד, הערמונית וסרטן הריאות.

יתרה מכך, כרובית היא מקור עשיר לסיבים תזונתיים. הסיבים חיוניים לשמירה על מערכת עיכול בריאה. הסיבים בכרובית, כולל תאית, המיצלולוזה ופקטין, מוסיפים נפח לשאריות העיכול ומשפרים יציאות סדירות ומונעים עצירות. בנוסף, הסיבים בכרובית יכולים לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם. זה הופך אותה לבחירה שעשויה לסייע לאנשים עם סוכרת או אלה המכוונים להפחתת משקל.

כרובית – הירק הפופולרי והטעים – חומר אנטי אייג'ינג למניעת הזקנות העור, קמטים, בעיות קוגניטיביות, כולסטרול, סרטן ובעיות בבטן

אז מהם היתרונות של כרובית לבריאות? האם בריא לאכול כרובית ומדוע? לפניכם פירטנו חלק מהיתרונות הבריאותיים הרפואיים של כרובית הנתמכים על ידי ממצאים שונים:

1. כרובית תורמת למניעת סרטן: מחקרים הראו שצריכה קבועה של כרובית קשורה בסיכון מופחת לסוגי סרטן שונים, כולל סרטן המעי הגס, הריאות והשד.

2. הכרובית מסייעת לבריאות הלב: נוגדי החמצון והתרכובות האנטי דלקתיות הקיימות בכרובית תורמים לבריאות הלב וכלי הדם. זאת על ידי הפחתת הסיכון למחלות לב ושיפור פרופילי השומנים בדם.

3. כרובית מועילה לבריאות מערכת העיכול: תכולת הסיבים הגבוהה בכרובית מסייעת לתפקוד תקין של מערכת העיכול. היא תורמת לעיכול ומונעת בעיות במערכת העיכול כגון עצירות.

4. הכרובית מסייעת לבריאות העצם: נוכחותם של ויטמין K ומינרלים אחרים בכרובית מועילה לבריאות העצם. בנוסף, היא מפחיתה את הסיכון לאוסטאופורוזיס ושברים.

5. כרובית מועילה לבריאות העין: נוגדי החמצון לוטאין וזאקסנטין המצויים בכרובית מסייעים בהגנה על העיניים מפני ניוון מקולרי הקשור לגיל וקטרקט.

תזונה נגד מחלות:

6. כרובית יוצרת השפעות אנטי דלקתיות: התרכובות בכרובית, כולל אינדול-קרבינול וסולפורפן, בעלות תכונות אנטי דלקתיות. הללו גורמות להפחתת הסיכון למחלות כרוניות הקשורות לדלקת. מחקרים מצביעים על כך שסולפורפן עשוי לסייע בהגנה על העור מפני נזקי קרינת UV, להפחית אדמומיות ודלקות ולמנוע הזדקנות העור הנגרמת מחשיפה לשמש.

7. הכרובית תורמת להרזייה והורדת משקל: עם תכולת הקלוריות הנמוכה ותכולת הסיבים הגבוהה שלה, כרובית מסייעת בניהול משקל. זאת על ידי קידום תחושת מלאות וסיוע בשליטה במנות שאוכלים.

8. כרובית מסייעת לניקוי רעלים: כרובית מכילה חומרים מזינים התומכים בתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הגוף.

9. כרובית תורמת לשיפור התפקוד קוגניטיבי: מחקרים ראשוניים מצביעים על כך שלנוגדי החמצון ולכולין בכרובית עשויה להיות השפעה חיובית על בריאות המוח, ועלולה להפחית את הסיכון לירידה קוגניטיבית.

10. כרובית יוצרת אפקט אנטי אייג'ינג: מניעת הזדקנות תאית, קמטים, נזקים לעור והענקת גמישות והגנה על העור. כרובית עמוסה בנוגדי חמצון כמו ויטמין C, בטא-קרוטן ופיטונוטריינטים כמו קוורצטין וקאמפרול. תרכובות אלו מסייעות במאבק ברדיקלים החופשיים בגוף, האחראים ללחץ חמצוני ולנזק לתאים ולרקמות.

על ידי נטרול רדיקלים חופשיים, נוגדי החמצון של הכרובית יכולים לעזור להאט את תהליך ההזדקנות ולהפחית את הסיכון למחלות הקשורות לגיל. כמו כן כרובית עשירה בויטמין C, החיוני לסינתזה של קולגן. קולגן הוא חלבון המעניק מבנה וגמישות לעור, שומר עליו מוצק וגמיש. צריכת כרובית יכולה לתמוך בייצור הקולגן, לשפר את בריאות העור ולמזער את הופעת הקמטים והקמטוטים.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן