למה כולסטרול טוב?

אז מדוע כולסטרול חיוני לגוף? למה כולסטרול טוב לגופנו? למה רמות תקינות של כולסטרול חשובות לבריאותנו ? מה תפקיד הכולסטרול בגופנו?

שי לביא

עודכן בתאריך

תזונהמחלות לב
כולסטרול וכולסטרול טוב

מדוע כולסטרול חיוני לגוף? למה כולסטרול טוב לגופנו?  האם כולסטרול חשוב בגוף? למה הכולסטרול חשוב לגופנו?כאשר כולסטרול מצוי ברמות תקינות בגופנו יש לו השפעות משמעותיות מועילות והוא נחוץ לתפקוד. בכולסטרול חיוני לגוף ליצירת הורמונים סטרואידיים. לדוגמה ייצור של אסטרוגן, קורטיזול או ויטמין D בגופנו נעשה עם הכולסטרול.  בנוסך, כולסטרול חיוני ומועיל כרכיב בקרום התאים.

כאשר המינון של כולסטרול פוחת מ-200 גרם לדציליטר הערכים תקינים של כולסטרול. אך כאשר מדובר בערכים של 200-239 מ"ג לד"ל הערכים מוגדרים ברמה גבולית עד מסוכנת. ערכים של 240 מ"ג לד"ל ומעלה מוגדרים כרמת סיכון גבוהה.  במקרים של חריגה מרמות תקינות, רופא מומחה יסייע במתן ייעוץ לטיפול תזונתי ושינוי אורחות החיים ובמידת הצורך יעניק הכוונה לטיפול בתרופות סטטינים להפחתת רמות הכולסטרול. במקרים בהם סטטינים גורמים לתופעות לוואי, הרופא יוכל להעניק מענה חלופי לרמות גבוהות של כולסטרול שלא ניתנות לטיפול על ידי שינוי אורח חיים בלבד.

הגוף שלנו מייצר כ75% מהכולסטרול בעצמו. יתר הכולסטרול מגיע מהתזונה. לכן אדם הסובל מעודף כולסטרול יכול להפחית את רמות הכולסטרול בעזרת תזונה ושינוי אורח חיים ובמקרים בהם הדבר לא מועיל נדרש ליטול תרופה להפחתת כולסטרול. איל להפחית את רמת הכולסטרול במהירות? ההמלצות מתרכזות בשינוי אורח החיים בהגברת פעילות גופנית, הפחתת עישון, הימנעות מצריכת אלכוהול ותפריט תזונתי בריא.

למה כולסטרול טוב?

אכילה של יותר מזונות המעלים את הכולסטרול הטוב HDL והפחתת האכילה של מזונות המעלים את הכולסטרול הרע LDL , תסייע בשינוי הרגלי התזונה באופן משמעותי. למשל צריכת מזונות כמו אבוקדו, אגוזי מלך, דגים, דגנים מלאים,  ושמן זית. זאת לצד הימנעות ממזונות כמו בשר עתיר שומן, אוכל מטוגןף חטיפים, ממתקים ומאכלים עתירי פחמימות מעובדות כמו עוגות ועוגיות.

האם כולסטרול חשוב בגוף? מדוע כולסטרול חיוני לגוף? למה כולסטרול טוב לגופנו? למה רמות תקינות של כולסטרול חשובות לבריאותנו ? כולסטרול חשוב בגוף והוא חיוני ומועיל בריכוזים מסוימים. בריכוזים גבוהים הוא מזיק וגורם לסיכון לטרשת עורקים ומחלות לב ומוות. עם זאת תפקידו של הכולסטרול הוא משמעותי והוא חיוני במגוון תפקודים ביולוגיים:

  • כולסטרול חיוני לגוף וחשוב לרקמות גופנו השונות.
  • הכולסטרול הוא נדבך חיוני בבניית קרום התא.
  • רקמות שונות בגופנו נדרשות לכולסטרול לבנייתן. כך למשל גופנו צריך כולסטרול על מנת ליצור רקמות עצב.
  • כולסטרול טוב לגופנו לתפקודים שונים אחרים; הכולסטרול נחוץ ליצור הורמונים סטרואידים כמו אסטרוגן ופרוגסטון, ויטמין D ומלחי מרה.
  • תפקידו של הכולסטרול חיוני להעברת השומנים בדם.

כתבות באותו עניין

דילוג לתוכן